donderdag 3 juni 2010

Gezellig en druk




Het is nog steeds druk in de mediatheek. Er wordt heel veel gebruik gemaakt van de computers omdat in de domeinen te weinig computers staan en ze daar vaak kapot zijn omdat er te weinig toezicht is.

Bij ons in de mediatheek hebben we nooit last van vandalisme.

Helaas dringt dat feit niet door tot het management team.

Tussen de bedrijven door probeer ik te werken aan de 23dingen. Ik loop wel wat achter maar vind het wel heel interessant

Morgen ga ik lekker genieten bij " de smaak van Italie" op het terrein van Haarzuilen. Even een beetje Italie proeven.

donderdag 27 mei 2010

Vervolg sluiting mediatheek







Er wordt nog steeds goed gebruik gemaakt van de mediatheek.


Helaas weten we tot nu toe nog steeds niet hoe het verder zal gaan met de mediatheek.


We hebben op het prikbord in de gang bij de mediatheek een collage gemaakt van allerlei uitspraken betreffende mediatheken\bibliotheken.



Een paar leuke uitspraken voeg ik hierbij toe.










dinsdag 18 mei 2010

opheffing mediatheek

Twee weken geleden kregen we opeens van de rector te horen dat hij de mediatheek wegens bezuinigingen wil opheffen. Dat was wel even schrikken. Een school zonder mediatheek, wat is dat nou! Een aantal docenten hebben geprotesteerd. Er zijn gesprekken geweest en brieven geschreven naar de directie. Voor de vakantie wil de rector een beslissing nemen. Gaat de mediatheek weg, gaat de mediatheek in afgeslankte vorm naar een domein of blijven we toch nog?

We wachten met spanning af!

dinsdag 13 april 2010

Rietvelddag












Woensdag 24 maart is er bij ons op school een Rietvelddag gehouden. Medewerkers en docenten hebben samen workshops gevolgd. Het was een gezellige geslaagde dag. Ik heb meegedaan aan de workshop "Rietveld stoelen" . Samen met een aantal leerlingen heb ik mij enthousiast bezig gehouden met het pimpen van een oude stoel.
Een aantal resultaten van die dag staan nu tentoongesteld in de mediatheek.














donderdag 18 februari 2010

Bijna vakantie



Vandaag is het de laatste werkdag voor mij voor de krokusvakantie. Ik ben alle sneeuw zat en ga zaterdag lekker naar Tenerife.

De leerlingen zijn nog steeds druk voor hun mondeling en PTA's. Het is een rommelige drukke dag maar ook wel heel gezellig. Leerlingen hebben echt onze hulp nodig en zijn daarvoor heel dankbaar

dinsdag 16 februari 2010

mondeling Nederlands Mavo

Vandaag is een drukke dag op de mediatheek. De MAVOleerlingen moeten hun mondeling doen voor Nederlands. Velen zitten zenuwachtig te zoeken op internet naar uittreksels of vragen aan mij of ik het boek gelezen heb en er het een en ander over kan vertellen. Tsja, alle boeken zelf lezen is blijkbaar niets voor deze leerlingen.